Erasmus meeting in Portugal, 20-26 Febbraio 2022 ” Math Around Us ” CREATIVE THINKING THROUGH PHOTOGRAPHY

Erasmus meeting in Portugal,20-26 Febbraio 2022
” Math Around Us “
CREATIVE THINKING THROUGH PHOTOGRAPHY
Erasmus+, ID: 2020-1-PL01-KA229-081887

Si è svolta in Portogallo la seconda mobilità prevista dal progetto “Creative thinking though photography”.

Prima della partenza gli studenti hanno ricercato le analogie matematiche e geometriche nei monumenti e strutture architettoniche nelle foto inviate dagli studenti portoghesi.

Successivamente hanno elaborato una presentazione che è stata condivisa con gli studenti e gli insegnanti delle altre nazioni.

Durante le attività previste dal progetto, tutti i discenti hanno scattato diverse foto di luoghi visitati con l’obiettivo, in seguito, di studiare la matematica presente nelle immagini al fine di realizzare una presentazione multimediale.
Gli studenti, durante le loro attività svolte, hanno dimostrato interesse e partecipazione raggiungendo gli obiettivi prefissati da tale mobilità.

Il lavoro svolto sarà condiviso con tutti i partecipanti al progetto sulla piattaforma eTwinning e sui siti web delle scuole coinvolte.

The second mobility foreseen by the “Creative thinking though photography” project took place in Portugal.

Before departure, the students looked for mathematical and geometric analogies in the monuments and architectural structures in the photos sent by the Portuguese students.

Then they worked out a presentation which was shared with students and teachers from other countries.

During the activities foreseen by the project, all the learners took several photos of the places they visited with the aim, later, of studying the mathematics present in the images in order to create a multimedia presentation.

During their activities, the students have shown interest and participation by reaching the objectives set by this mobility.

The work carried out will be shared with all project participants on the eTwinning platform and on the websites of the schools involved.